Menu

Ką pamatyti Stambule, kai turi tik vieną dieną

įkeltas: 2018 rugpjūčio 29 d.
kategorija: Kelionės sukūrė: Žalia Rožė

Šį kartą į Filipinus skridome per Stambulą. Iki kito skrydžio į Filipinus turėjome apie dvylika valandų. Taigi reikėjo tas valandas išnaudoti naujai pažinčiai su Stambulu.

Stambulo oro uostas

Kadangi tai buvo jungiamasis skrydis, didžiausius lagaminus turėjo oro linijos. Dėl jų nesirūpinome, tik rankines kuprines norėjome palikti ir jų nesinešioti kartu su savimi. Bandant atrasti kuprinių saugojimo vietą, supratome, jog turkų anglų kalba ne tokia, kaip filipiniečių ir teko šiek tiek pavargti kol išsiaiškinom. O gal reikėjo tiesiog kalbėti rusiškai, bet kažkaip jau buvome atpratę...
Taigi beveik prie išėjimo iš Stambulo oro uosto, radome vietą, kurioje už beveik 4 eurus saugo nedidelę kuprinę. Už brangiau – didesnes.

Stambulo metro žemėlapis

Norėjom nuvykti į Stambulo centrą, kur galėtume pamatyti ką nors įdomaus bei pajusti Stambulo dvasią. Į centrą vykome metro su vienu persėdimu. Iš oro uosto važiavome iki Zeytinburnu stotelės. Persėdę į mėlynos spalvos metro liniją, važiavome iki Sultanahmet. Tokiu mūsų pasirinktu maršrutu labai džiaugėmės, nes pamatėme, pajutome, suradome tai, ko ir ieškojome.

Stambulas – šilta mūsų šeimos pažintis

Stambule lankėmės pirmą kartą, nors Turkijoje jau esame buvę prieš penkiolika metų. Labiausiai įsiminė skaniausios šviežiai spaustos apelsinų sultys. Jos mus ir pasitiko aikštėje prie Mėlynosios mečetės.
Gana didelė stiklinė – beveik vienas euras. Gėrėm pasigardžiuodami, nes nei Lietuvoje, nei juo labiau Filipinuose tokių sulčių nerasi. Būsite Turkijoje, pamatysite tokias vietas – nepraeikite neatsigaivinę ir negavę didelės vitamino C dozės.

Mėlynoji mečetė – Sultan Ahmet Mosque

Į mečetę turistus leidžia tik tada, kai nevyksta jų pamaldos. Būtinai reikia moterims prisidengti plaukus bei nuogus pečius ir jeigu suknelė aukščiau kelių, o vyrų kelnės nedengia kelių, reikia mautis sijoną. Tikrai savo drabužių galite nasiruošti ir nesinešti arba specialiai tam nesirengti – viską ten duoda.
Į pačią mečetę negalima įeiti su batais. Tačiau ir būtų nuodėmė ant tokių minkštų, švelnių kilimų statyti koją su murzinu, kelionių išvargintu ir viso pasaulio dulkių prisirinkusiu batu.
Mečetė paliko didingą įspūdį ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus. Taigi, jeigu lankysitės Stambule ir turėsite nedaug laiko, jo pažintį pradėkite nuo Mėlynosios mečetės.
Kai mes atvykome, tuo metu vyko jų pamaldos ir turistai nebuvo įleidžiami. Teko palaukti. Tačiau laukimo laikas neprailgo, nes aplinkui aikštės, gatvės maistas (kepti kaštonai, kukurūzai, bandelės, šviežiai spaustos sultys), mažos gatvelės, kavinukės su turkiškais skanumynais – tikrai jus užims ir tuo pačiu bus malonu pajusti turkišką dvasią.

Turkiški saldumynai bei prieskoniai

Grįžtant link oro uosto, paėjėjus kelias stoteles, prieisite Grand Bazar (Didysis turgus). Tik pasistenkite į jį užsukti kuo ankščiau, nes jis užsidaro vakare, temstant.
Turkiškas turgus neprilygs jokiam kitam turgui. Visų pirma, savo gausa – saldumynai, prieskoniai, odos, kailio gaminiai, kvepalai. Akys raibsta, visko norisi...
Visų antra, turkų sugebėjimais parduoti. Jeigu iki turgaus vaikščiojom po gatveles, aikštes, kur irgi vyko prekyba saldumynais, prieskoniais, kilimais ir kitais turkiškais niekučiais, čia niekas įkyriai nesiūlė ir nesikabino pirkti. Tik įkėlus į turgų koją, supranti, jog tikrai patekai į turgų. Siūloma įkyriai viskas, net ir sakant, jog kailiniai visiškai nedomina, nes gyvename Filipinuose. Vis tiek jie ras šimtą ir dar vieną argumentą, kodėl tie kailiniai yra mums reikalingi net gyvenant Azijoje.
O netyčia akiai „užsikabinus“ už kažkokio daikto ir dar paklausus kainos – su tavimi pradės kalbėti visokiomis kalbomis, kaina kris iki absoliučių žemumų. Tai toks turkiškas turgus. Puiki vieta savotiškai pramogai, tačiau vaikams tai visiškai nepatiko...

Stambulo pažintis buvo labai maloni ir šilta su gerais prisiminimais, kai prieš penkiolika metų keliavome į Turkiją. Tai buvo pirmutinė kelionė, kuri mūsų šeimą įkvėpė toliau keliauti, plėsti akiratį ir nesėdėti vienoje vietoje.

Ir kai pagalvoji, kai prieš penkiolika metų tokia kelionė buvo labai tolima, egzotiška ir kažkas nepaprasto, dabar tai yra tik kelionės dalis – persėdimo iš vieno lėktuvo į kitą vieta. Atrodo ta Turkija taip arti Lietuvos tiek skrydžio prasme, tiek nesvetimiškumo prasme – atvykę jautėmės kaip namie.

Kelionės Kelionė į Filipinus Patarimai keliaujantiems Atostogos

dalinkitės Facebook Twitter Pinterest Google+
Ankstesnis straipsnis
Filipinai lankytinos vietos - Camotes sala

Komentuokite
Jūsų el.pašto adresas nebus rodomoas viešai.